Vindalsö

{vykortet60}

1 kvadratkilometer stor och med skärgård runt omkring

En av ca 24 000 öar i Stockholms Skärgård är Vindalsö. Här väntar äventyret – upplevelserna.

Terrängen och naturen inbjuder till spännande upptäckter bland klipphällar, sandstränder, bryggor och naturhamnar.

Vegetation med variation -barr- och lövskog. Berg med utsikt över öar, skär och hav.

Och hit tar man sig på en dryg halvtimme med båt från Stavsnäs på Värmdö utanför Stockholm.

Vindalsö är ett eldorado för både scoutkårer och skolklasser med svängrum på ön – och med Vindalsö som bas för avstickare till öarna i yttre skärgården.

Ett stort, för de flesta vindar skyddat, torrt och fint tältområde med plats för upp till 200 tältare.

En rejäl mat- och samlingsplats, utomhus under tak. Maten kan lagas utomhus över öppen eld – eller i modernt kök med elspis, kyl och frys.

Förtöjningsplats för ett dussintal båtar – minst.

Övernattning inomhus i bäddar för 14 personer. Samt golvförläggning för ytterligare 24 personer i Sjöstugan.

Koordinater:
Segla till Vindalsö med gps? Våra koordinater är N 59 17,88' och E18 51,66'.

Allvädersscouting fungerar på Vindalsö.

VINDALSÖ ÄR ÖN DÄR ALLTING ALLTID ÄR BÄST!

PS. För bastubadare erbjuds en av skärgårdens ”tio i topp!”

Läs mer och se bilder

Mer